PHARMA NEWS - odborný časopis

PHARMA NEWS - odborný časopis

Lékárny na vedlejší koleji?



„Udělali z nás zloděje, když v supermarketu dostali pacienti prakticky to samé, o stovku levněji.“, komentoval jeden z oslovených lékárníků, které jsme se ptali na letošní vánoční překvapení společnosti Walmark, která na první pohled stejné vánoční balíčky prodávala v lékárnách i v akci v supermarketech o sto korun levněji.

Co k tomu tuto kdysi tradiční českou společnost orientovanou na lékárny vedlo, je otázka. Jestli to byl důsledek odprodeje zbylé části Walmarku investičnímu fondu Mid Europa vloni na podzim, tudíž přechod na tvrdý byznys podle hesla „ber-kde-ber“, nebo orientace pouze na velké obchodní partnery, jako jsou retailové řetězce a největší lékárenský řetězec, to v takto krátké době těžko posoudíme.

Walmark nebyl jediný.

Společnost Simply You také vsadila na supermarkety. Produkty, které najdeme v jejich reklamách, si mohli pacienti pohodlně vzít z regálu a vhodit do košíku na kolečkách.

Budete s tím něco dělat?

„Já už nechci být za hlupáka. Podporovali jsme je celý rok. A jediné období v roce, kdy máme šanci zúročit naši nevděčnou práci, sklízí někdo jiný. Pacienti nepřišli, i když jsme zlevnili, nakoupili v supermarketu. Udělat výprodej za poloviční ceny, je mimo naše možnosti. Šoupli nás na vedlejší kolej, tak je šoupneme na vedlejší polici. Ve skladu. Aby příští Vánoce nedopadly stejně, musím vsadit na jiné koně,“ sdělil redakcí oslovený provozovatel lékárny sousedící s obchodním centrem.

Potravinové a drogistické řetězce se nijak netají tím, že značkové doplňky stravy by mohly přilákat tradiční zákazníky lékáren a časem změnit i celkové nákupní zvyklosti kupujících těchto přípravků. Už se to povedlo u několika kategorií, které bývaly výsadou lékáren, značkové (reklamou podporované) doplňky stravy jsou jenom další na seznamu.

 

Exkluzivní sortiment

Hodně bude, samozřejmě, také záležet na samotných lékárnách, jestli vyvinou nějakou aktivitu, nebo nechají své pacienty prostě odejít. Přípravky, které si pacient položí na pohyblivý pás u kasy, těžko zkonzultuje s pokladní. Tuto práci udělají lékárny. Jenom z ní nic nemají.

„Já už odmítám aktivně podporovat cokoliv, co není výhradně v lékárně. Podpořím Vichy, podpořím Geriavit, ale co bude levněji v supermarketu, jde stranou,“ říká oslovený lékárník.

Možná máte na celou věc jiný pohled. Vaše názory uvítáme na pharmanews@pharmanews.cz.

Pozn.: Citace byly redakčně upraveny, abyste je mohli číst i před dvacátou druhou hodinou.

redakce

 

 

Prosím
kontaktujte nás
Pharma News s.r.o.
Jakobiho 326, 109 00 Praha 10, Petrovice
tel.: +420 274 861 189, email: jana.jokesova@pharmanews.cz

Napište nám prosím Vaše dotazy či poznámky ...



OGQ1Mj